මහින්දට 59%ක් බුද්ධි අංශ අනාවරණය කරයි

 
 

මහින්ද රාජපක්ෂගෙන් කරගන්නට නොහැකි වූ දේ

 
 

විනය ගරුක සමාජයක් නිර්මාණය කිරීම මගේ මීළඟ අරමුණයි

 
 

ජනාධිපතිතුමාගෙ ජයග්‍රහණය ස්ථිරයි

 
 

විවාද මෙන්ම විභාගයත් අපට සුළු දෙයක්

 
 

මුල් පිටුව

 
 

ටිකිරි හමුව

 
 

විශ්වවිද්‍යාලයට ගියාට ඉගෙනගන්න දෙයක් තිබුණේ නෑ

 
 

දේවකතා හා නිර්මාණකරණය

 
 

සියැට් ‘බස් ස්පෙෂල්’ ටයර්

 
 

තේ වත්තෙන් බාගයක් ඉල්ලා කරදර කරන භූතයෙක්

 

»
»
»
»
»
»
»
»


කව් සිළුමිණ

සංස්කරණය - රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ

සටහන- කවිය යනු සැබෑ ඩීවි­ත­යෙන් ඈත් වූ සෞන්ද­ර්යය යන ආචිර්ණ කල්පිත මතය ප්‍රති‍ක්ෂේප කර­ණ­ර­ච­න­යකි මේ.කවි ලිවී­මට වඩා බොහෝ දේ ජීවි­ත­යේදී ඇතැයි කියන මුත් බන්දුල ජය­වී­රට කවි­යක් වන්නේ එකී සිහින කවි­යම සැබෑ­වක් කරන ජීවි­ත­ය­මය.

කවිය සහ දිවිය

සුසුදු කැටි වලා­කුළු පෙළින් ලංකෘත
අහස සර­සන පොහෙ‍ාය සඳ යට
මුහුදු වෙර­ළක...
මගේ සිත ක‍ය භාව­නා­වෙක
දිව අවුත් රළ
සිප වැලඳ වෙර­ළට
සිනා පෙණ පිඬු විසු­රු­වා­ලන
හඬා වැල­පෙන
ඉතින් සොඳු­රිය
එක්ව දිවි කාල­යම
ගෙවුව ද
පද­යෙන් පද­ය­ගෙ­ත්තම් වන කවිය මැද්දට
“තාත්තේ මට අයියා ගැහුවා”
කිය‍ා­ගෙන හඬා­ගෙන
පොඩි පුතා පැමිණ ඇත
බිරිඳ රැ වැඩට ගිය ගෙද­රක
කවි ලිය­න­වාට වඩා
කර­න්නට බොහෝ වැඩ ඇත
බතින් කවි සිහි­න­යෙන් නික්මී
මහ පොළ­වට බැස...
සැබෑ ජීවි­තය වෙත යමි

පිය­න්කා­රගේ බන්දුල
 

කර සුවඳ

හැම­දාම සම්බෝලෙ රහ දිවට දැන් අපු­ලයි
කට්ට කර­වල සුවඳ එත් මිල වැඩියි හරි ඉහ­ළයි
කමක් නැහැ දෙසිය පන­හක් අදට සැහෙයි
මයි­යොක්කා අලේ තම්බලා ගමු
දිවිය බෝජන දෙවැනි තැන­ටයි

ඉහළ යන රස්සාවේ සුවඳ ගස් ගඳ වුණත්
දන්නවා නුඹට මං සුව­ඳයි

පැලට ආ පමා­වට පුළුටු ගඳ දැනුණා මට
පෑළ දොර නැගුණු දුම නුහු­රුයි
ඒ පාර..උඹෙ මුණ අඳු­රුයි
කට්ට කර­වල ඉතුරු අඟු­රුයි

ඕප­දු­පෙට නොයන චැනල් ළඟ තනි නො‍ෙවන
උඹට පොඩි පමා­වක් වෙන්න ඇති
වරද පිළි­ගෙන සමා යදින දුක්බර දෑස
මගෙ කේන්තිය සැනින් නිව­න්නැති

හෙන­හුරා පැන්නේ දුප්පත් කටට
කොහෙද...ඌ අපේ ළෙහි පපු­ක­මට
සම්බෝල එක්ක බත් අදට හොඳ­ටෝම ඇකි
වගක් නැහැ දුක්මාං­සිය හිතට

ජයන්ත නිමල් සිරි
 

උදා නව වසර සෙත් දේවා දැයට

බෙදා හැමට සම්පත සාමය සතුට
විදා කිරණ සොමි රැස් සන­හස ලොවට
සදා සහන ලැබදී ඇති නැති තැනට
උදා නව වසර සෙත් දේවා ­දැ­යට

බිඳුන සිත් නැවත එකි­නෙක බැ‍ඳෙමින
රිඳුන තැන් සුවව සැම­ද­නගෙ වෙසෙ­සින
ඇදෙන මඟ නැ‍ඟෙන කම් කටොලු බිඳි­මින
මිදෙන දෙසට එත්වා සියලු දුරු ගුණ

නිද­හස් රටක ඉදි­රයෙ සුබ ලකුණු දැන
අද­හස් වුණ දෑ සම­ගි­යම වඬ­මින
මද­හස් වාසනා හැම වත­ක­ ර­ඳ­මින
දෙද­හස් පහ­ළො­වින් ජය පතමු එළ­ඹෙන

තෙප්ප­නාවේ ගුණ­ව­ර්ධන
 

නුඹ

නුව­රින් නුවර යසත් ඉසු­රත් උප­යන
හද­කින් හදට ජිවි­තය අය­දින
පොහො­සත් ම සිඟ­න්නාය නුඹ

සැනෙ­කින් සිතක සිනා­වක් වි පිපෙන
තමන්ගේ කඳුළ වලා­වක් කර මුදන
ඉපි­ලෙ­නම වැල­පෙ­න්නාය නුඹ

සීරු­වෙන් සිර කර ළයෙහි උණු­හුම
වෑය­මෙන් ජීවිතේ ලය මවන
විඳ­ව­නම වය­න්නාය නුඹ‍

­පෙම් අමා මී සි‍ඳෙද්දිත් යළි මවන
දිවි බඳුන මදි­රා­වෙන්ම පුර­වන
ආද­ර­ණී­යම බේබ­ද්දාය නුඹ

මඟ යමින් මඟ සොයා වෙහෙ­සෙන
සොරා ගනි­මින් හිත් බෙදා බිඳ­ලන
මං මුලා වූ මං පහ­ර­න්නාය නුඹ

උපෙ­කලා අතු­කෝ­රළ
 

නව වස­රට

දිවි නිල­ඹ­රෙහි උල්කා අකුණු හීනව
රස ලොල් බිඟු කැලට සිව් මියු­රු­ දා­නව
ගුණ­යෙන් නැණෙන් මිහි­රෙන් නිබඳ පීනව
සැර‍ඳේ සම­ග්ගව සම්මෝද මානව

අසෝක ද සිල්වා
 

එදා සහ අද

තත­න­මින් විළි රුදා විඳ
එළි දුටු උල්පත
දෑළ'වුර සිප සිප
දඟ කර­මින් මඟ තොට
ගලා ගිය ‘යුරු
හද බිතෙහි සිත්ත­මකි ඉඟි­පාන
රැඳී රැඳී තැන තැන
රොඩු බොඩු එක­තු­කර
පල් වෙමින
ගලා යන දිය පාර
කර­ම­ලක් විය නිතර දුටු සැවු­ලාන

ඒ.ඒ බදු­ර්නිශා
 

දෙවි පැන­යක්

වළා­කුළු අතර හිඳ
බලා මහ­පො­ළව දෙස
සිනා­සෙන දෙවි­යෙ­කුට
දැනේ­විද කුස ගින්න

සුදත් ගාමිණි බණ්ඩාර
 

මහා භූමි පුජාව

උපන් ගම් බිම්වල
කුඹූරු වතු­පිටි
ගෙවල් දොර­වල්
පුජා කර­න්නට පෙළ ගැසෙන
වෙස­තුරු පර­පුරේ
භුමී පුජා පෝලිම

සියැ­ටල් ,
අනේ මෙතැ­නට එන්න
ගලන දිය පහ­රට
හමන මද සුළ­ඟට
නිල්ම නිල් අහ­සට
වාගේම
මුල් සිදීමේ දුක­ටද
මිල නියම කළ නොහ‍ැකි බව
මේ මහ­ත්තු­රු­න්ටත්
කියා දීලා යන්න.

කවම කව­දා­වත්
අධි­වේගී ගමන්
සිහි­න­යෙ­න්වත් නොම­දුටු
මේ අහිං­සක සිත්
මුළු දිවිය පුරා­වට හරි හම්බ කළ දේ
හැදු වැඩු ගහ කොළ
මෙන්න දන් දෙනවා

වේග­යෙන් යන අයට
වාත වේගෙන් යන්න
හම්බ කරනා අයට
හිතූ හැටි­යට හම්බ කර­ගන්න
පැයට සීයේ වේගෙන්
අලුත ඇරෙනා පාරට

අජිත් කල්‍යාණ අම­ර­සිංහ
 

නිහඬ වීම

නේක කුසුම් පිපී
සුනිල ජලාශේ
සුවඳ විහිද වු
අතී­තයේ...
සිඳී ගිහි­න්අද
වැදී නියං සැර
මගෙ සිත වාගෙම
අකා­ලයේ...
කෙසේ කිය­න්නද
සිතේ තිබෙන දුක
අසා සිටි­න්නෙකු
නොමැති පැයේ...
විල් තෙර වාගෙම
මමත් නිහඩ වෙමි
මත­කය ගොනු­කර
තබා ඔහේ...

දිලං­ගනී ප්‍රනාන්දු
 

සැදෑ සමය

හදේ කම්පිත
සුසුම් මැද නුඹෙ
සොහොන් ගැබ ළඟ ඇන තියා
බලමි සොඳු­රියෙ අප ‍ෙද‍ෙදන මැව්
සොඳුරු ලෝකය කොහි කියා

විසිරි නට­ඹුන්
කැරලි වී
හී තුඩග ඇමිණී නෙත වදී
උඹේ අතැ­ඟිලි සෙනෙහෙ සොය සොය
ඉද්ද මල් තව කිරි වදී

මගේ උණූ­හුම
ගිනි­හ­ලක්වී
සිහිල ඉල්ලා හිරු රැසින්
අපේ ලෝකයෙ කිරුළ අත­හැර
දරු පැටව් දුරු රට ගොහින්

ප්‍රගීත් කිරි­ඇල්ල
 

මේ විෂ ගස

විර­සක විමි මම මගෙ සකි සම­ඟින්
පැව­සිමි තර­හව නිවුන විග­සින්
විර­සක විමි මා මගෙ රුපු සම­ඟින්
නොකීමි ඒ ගැන වැඩි­විය ක්‍රම­යෙන්

විෂ ගස තෙමු­වෙමි බිය මුසු ජල­යෙන්
රෑ සහ උද­යෙහි කඳු­ළැලි අත­රින්
හිරු රැස දුන්නෙම සින­හව සම­ඟින්
රුව­ටිලි සහ­ගත සුදු මුදු ස්වර­යෙන්

විෂ ගස වැඩුණා දහ­වල රැය­කින්
දිලි­සෙන තුරු රතු ඇපල් ගොඩක් මෙන්
බැබ‍ෙ­ළන හැටි මගෙ රුපු ඒ එළි­යෙන්
ඔහු දැන­ගති එය මගෙ බව සැබ­වින්

සොර­කම් කළ මගෙ වත්තේ ඇතු­ළෙන්
රැයෙහි දි ගස මිහි­ඳු­මට වැසී­මෙන්
සතුටු වුනෙමි උදයේ දුටු දසු­නෙන්
ගස යට “මගෙ රුපු” වැතිරී තනි­යෙන්

(විලි­යම් බ්ලේක් ගේ A POISON TREE ආශ්‍ර­යෙනි)

පරි­ව­ර්ත­නය - තරු­ෂිනි සඳුෂා ඕවි­ටි­ගල
 

කුසු­මක් කියයි

සබඳ මා
සීත සඳ රැයක
පින්නෙන් පෙඟුණු
කුසු­මි­යකි
නුඹ සිහි­ලඹ පෙරා
වෙලෙව් දෑතින්
දෝව­නය කරනා සඳ
මන්ද­ස්මි­තිය සඟවා
නිහ­ඬව සිටින!

සුමනා රූප­ලතා
 

කවි සුමි­තු­රන්ට...

නොනැ­වතී කවි අහසේ පියා­ඹන විහ­ඟුන්ට
සර­න්නට සුවඳ දී පිපේ මල් මක­රන්ද
දහ­ස­කුත් දුක් තැවුල් යනෙන මග අත­ර­තුර
සිටී­විය සුමි­තු­රන් මඟ අරා නිර­න්තර

තබා ඇත කවි පිටුව පත් රැඳුනු මේස මත
ඉරා එය බත් ඔත­න්නට තබයි කවි පිටුව
නොපෙනේ ය කිවි­ඳි­යක කඳුළු විය එහි රැඳුණ
කිය­න්නට ඇවැසි නැත කොපුළ පිනි ඉසුලු බව

පරව ගිය කවි කැකුළු හද­වතේ පුද­සු­නට
ළිපේ ගිනි ඇවි­ලේය කුසේ ගිනි සක­සු­නුව
යළිත් කවි දියැ­ල්ලක ගිලෙ­න්නට ඇවැසි විට
යා යුතුයි සිතැ­ත්තන් ඇති සොඳුරු හමු­ව­කට

උත්‍රා කුමාර් රණ­සිංහ
 

රැවු­ලක් උව­ම­නා­කර තිබේ
 

කර්තෘ - නිලු­පුල් දිල්ශාන් කාරි­ය­ප්පෙ­රුම
ප්‍රකා­ශ­න­ය - කර්තෘ ප්‍රකා­ශ­න­යකි

පාසල් ශිෂ්‍ය­යකු ගේ පළ­මු­වන අභ්‍යා­සය වුවද “ රැවු­ලක් වුව­මනා කර තිබේ” නම් කවි සර­ණි­යෙහි නිලු­පුල් දිල්ශාන්ගේ සියුම් ප්‍රති­භාව ද හඳු­නා­ගත හැකිය.ආධු­නි­ක­ත්වය විසින් සඟ­ව­න්නට තැත් කළ ද නිලු­පුල් සතු කවි ශක්තිය එහි රචනා කීප­ය­කට හමු වේ.

“වඳිමි පිහි­ටු­ව­මින් පසඟ
තව­මත් කිරි පොල් කට්ට
ඉවත් නොකළ ගසට
බුද්ධිය වසා නැගුණු
අන්ධ භක්තිය නිසා නොව
අම්මාගේ දෑත් පහස ලද
අව­සන් කිරි ගස නුඹ බැවිනි.”

නිලු­පුල්ගේ , සුලභ නොවන අත්දැ­කී­මක් ඇසුරු කරන එක් කාව්‍ය පාඨ­යකි ඒ.එය අපු­රුය.එහෙත් “අන්ධ භක්තිය නිසා නොව “වැනි අන­වශ්‍ය විව­රණ නිසා එහි වින්ද­නය අඩාල වෙයි. කවි­යකු එබදු විස්තර කථ­න­ව­ලට යා යුතු නැත.

“‍ෙතරපී ලංගම බස­යක මම
යමි වංක ගිරි­යට සති­ය­කට වරක්
අත්සන් කරන්න පොලිස් පොත
සිල් රකින බමු­ණ­කුගෙ වත්තේ
පොල් ගෙඩි­යක් කැඩු­වාට නොකි­යාම”

විවේ­චක දෘෂ්ටි­යක පිහිටා නිලු­පුල් සිය අත්දැ­කීම් එසේ කවි­යට නඟද්දී ඇතැම් විට කාව්‍ය භාෂාව පිළි­බඳ ගැට­ලු­ව­ලට ඔහු මුහුණ දෙන බව පෙනේ. සංකල්ප රූප ඕනෑ කරන්නේ කවි­ය­කුට වචන පිරි­මසා ගන්නට ය. එබඳු කාව්‍යෝ­චිත භාෂා­වක් පිළි­බඳ කුස­ලතා නිලු­පුල් සතු බවට නිද­සු­නකි මේ.

“බිඳී බිසෝ කොටු
සිඳී දිය කඳුර
විය­පත්වී වැව් විදා­නෙල‍ා
වැසුණු පිට­වාන
කැඩුණු වෑ කන්ද
පැර­කුම් සෙනෙ­හස සිහි කළා

අභි­නව ගුප්ත


කර්තෘට ලියන්න | මුද්‍රණය සඳහා

ප්‍රධාන පිටුව කතුවැකිය විශේෂාංග ශාස්ත්‍රීය ව්‍යාපාරික සිත් මල් යාය සම්පත රසඳුන අභාවයන්