රනිල් - සජිත් හවුල බලවත්වෙයි

 
 

රටේ ස්ථාවරභාවයට 'ෆෝබ්ස්’ සඟරාවෙන් සහතිකයක්

 
 

සරල ප්‍රශ්නයක් සංකීර්ණ කළත් අධිකරණය නොමඟ යැවීමට නොහැකියි

 
 

ගඩොල් ලක්ෂ 260 ක් බැඳ සඳ හිරු සෑය හදන හැටි මෙන්න

 
 

ශිෂ්‍යත්ව විභාග ඉහළින් සමත්වී රටෙන්ම පෙරමුණ ගත් එකම පවුලේ අක්ක - මලෝ

 
 

මුල් පිටුව

 
 

අම්මාගේ මිනිය ගෙදර තියෙද්දි මං පාසල් නාට්‍යයේ රඟපෑවා

 
 

වාල්වට්ට්‍ර වාල්ලු

 
 

ඒෂියන් එලායන්ස් - විශ්‍රාම වැටුප් දෙපාර්තමේන්තුව සමඟ අත්වැල් බැඳගනී

 
 

මං ආවෙ උදව් කරන්න ඒත් වැරැදි වැඩ කරද්දී මට බලන් ඉන්න බෑ

 
 

ටිකිරි හමුව

 

»
»
»
»
»
»
»
»


කව් සිළුමිණ

සංස්කරණය - රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ

 

සට­හන : අතී­ත­කාමී සිති­වි­ල්ලක් වුවද හෘද­යාං­ගම රීති­ය­කින් ලියැවී වින්ද­නීය ගුණ­යෙන් හද සසල කර­ව­න්නට සමත් රච­න­යකි. එදා ඇඳි සිතු­වම යනු ප්‍රාර්ථනා කළ ජීවි­තය ම නොවේද? එහි වූ ගහ­කොළ මල් ඒ ජීවි­තයේ මල් සරි­පත නොවේද? එහිවූ වැර­දීම් ද ජීවි­තයේ ම කොටස්ය.

අත්ත­ම්මාගේ අලුත් සිතු­වම

මුදු සුමුදු පා පොඩිති - අහඹු ලෙස විසිර ගිය
රෝස, නිල් පසු බිමක - පණ ගැහෙණ සිතු­ව­මක්
හරි පරෙ­ස්ස­මට මං - ළඟ තියන් ඉන්නවා
දුක හිතෙන වෙලා­වට අත ගගා බල­නවා..

ලීස්තර හත­ර­කින් - වට කරපු රාමුවේ
දිය­ඇළි ද කඳු­වැටි ද තාම ගොස නඟ­නවා
ඒ ඇහුණ හිනා හඬ සිතු­වමේ තැනින් තැන
මේ දැනුත් දෙස­ව­නෙහි නිනඳ වී ඇහෙ­නවා

ළදු පඳුරු පර­ය­මින් රිකිළි ලූ මල් ගහේ
මල් පිපී සුවඳ දී හිත පුරා ගල­නවා
කඳුළු කැට ගුලි කරන් බිම වැටුණ මල්පෙ­තිත්
පර­ම­ලක සුවඳ එන මල් ගොඩේ තියෙ­නවා

ජීවිතේ ගමන් මඟ සැඳෑ හිරු පායලා
ආයෙ­මත් හිස් පිටක් පෙර­ළිලා තියෙ­නවා
රෝස පා පොඩි­ත්තෙන් හද­ව­තට තට්ටු කර
අලු­තෙන්ම සිතු­ව­මක් අදි­න්නැයි කිය­නවා

හරි වැරදි ඉරි ගොඩක් මක­න්නට බැරි ලෙසින්
මගේ පැරණි සිතු­වමේ මට තවම පෙනෙ­නවා
නොවැ­රදී ඉරක් වත් අලුත් සිතු­වම අදින
මගේ හිතේ මට හොඳම පාට මං හොය­නවා..

පද්මිණි ශ්‍රියා­ලතා
 

දරු­වන්ට වඳින ගාථාව

සුදු නෙළුම් සො‍ඬෙන් ගත් -
- ඇත් පැටව් දත් විලිස්සා
කර­දිය වල­ල්ලෙන් එතෙර දේශේ -
- දීපං­කරේ යද්දී
රොටි ගෙඩිය දෙකට පලන් කෑමට -
- පොර බැදුව දා රෑ හීනෙන්
ඇගේ කුස තුළ ට වම් ඇල­යෙන් රිංගු -
- මහා කෙළ නා රජාණෝ

කාලය, දේශය, දීපය ආදී -
- පස්මහ බැලුම් පුම්බා බැළුන්
දෙම­වු­පි­යන් වශ­යෙන් අප දෙදෙනා -‍
- තෝරා ගත්ත පාපෙන්
තන පුඬුවේ ඉස්ම ඩිංගෙන්ම පම­ණයි -
- A - B - C - D විට­මින්
කොස් මදු­ලක් කන්න කැකිරි දත් එන­කම් -
- පෝෂණ මල්ලේ ම පිහි­ටයි

පිය­වර ඔස­වපං කඩි­න­මින් -
- කර­දණ්ඩ උස් මහත් වෙන­කම්
අපු­ලෙන් හරි ඉංගි­රිස් - කොරි­යන් -
- කටගා ගනින් යන්තම්
බැල­මෙ­හෙ­වර සඳහා ඕනෑ­ත­රම් -
- ඇබෑ­රුතු තිබේ පිට රටින්
මෙහේ උලා­කන්න නම් යන්නෙපා -
- කකුල් දෙක අල්ලා නමාමී

නන්ද පාඬි­කෝ­රාළ

සැප්තැ­ම්බර් මස 19 වැනි දිනට යෙදෙන, ධර්ම­සිරි ගම‍ෙග් නම් උත්තම පුරු­ෂ­යා­ණන්ගේ දස­වන අනු­ස්ම­ර­ණය නිමි­ත්තෙනි.

පීතෘ ප්‍රදී­පය

හෙළ සකු මඟ රස දත් මිණි­ අර
කවි­යකි සඳ­ල­ක­රි­න් සි­රි­සාර
නිම් නැති සෙනෙ­හස පිරි­ රු­ව­නාර
ගිම් කල්හිත් හිනැ­හු­ණු­ සි­ලි­ලාර

නොපිපි කැකු­ළු­වල සුව­ඳට ලොබ ­බැඳ
පිපෙන තුරුම පොහො­ණිය කර ළඟ ­හිඳ
පලයෙ රසය සිතු සේ මන­සි­න් විඳ
වැඩුවෙ සදා බෝස­ත්කම් ම ය සොඳ

අඳුරු ගුහා­වට පෑයූ­ සි­සි­කර
සොඳුරු කළා අපෙ මන හිඳ සඳ ගිර
ඉසුරු පතා නොගි­යෙන් ගම­න­ක් දුර
සිරිස නොදැ­රුවා කද­ම­ලු­ව­ල ­බර

ප්‍රේමය හඳු­නන නොඉ­දුල් වන ­පෙත්
රඟ දෙන ඇළ­දොළ සිහි­ල­ළ­ උ­ල්පත්
ඔබේ දෙපා­ව­ලට සුව විඳි තණ ­පත්
ඔබ ආ ගිය මඟ බල­න­ව­ ත­ව­මත්

බාධක කඩ­ඉම් කපොලු මුදා ­හැර
පසල් දන­ව්ව­ල­ටත් අත­ දි­ගු­කර
පත්තර මහ­ගෙය සර­ස­වි­ය­ක් කර
යොවුල් පහන් වැට දැල්වූ­ මු­නි­වර

රංජිත් මල්ලි­යා­වඩු
 

මායාව යදින්නී

සිදා­දියෙ මාළිඟා පසු­ක­රන් ඇදෙන්නී
සලෙල හද මත් කරන් මායාව හෙළන්නී
වීදි මුලු මංසන්ධි අසල සැරි­ස­රන්නී
සූ සැටක් මායාවෙ දැල සෙමෙන් වියන්නී

පාළු කප­මින් රැයේ අඳුර බිඳ හෙළන්නී
මැදි­ය­මත් සමඟ මායාව විසි කරන්නී
පති­නි­යක් විලස හද දරු සෙනේ වඩන්නී
සඳ­දි­යෙන් ආත්මය පරි­ශුද්ධ කරන්නී

පැල්පතේ නිදි පැදුරෙ මවක් ලෙස හඬන්නී
පැතුම් ළයෙ සිර­ක­රන් මායාව යදින්නී

ඩබ්ලිව්. එම්. මලිඳු පියු­මාල්
 

අකුරු

ඥානය තාක්ෂ­ණික
අද­හ­සත් විනි­විද යන
දරු­වන් තටු ලැබ
තැන තැන ඉගි­ලෙන
අහස යට ම

කළු කටු පඳුරු අතර
විසිරී ගිය අක්ෂර
ඇහි­ඳි­න්නට තත­නන
තනි­යම නම ලියන්න
නැති­වුණු අකුරු සොයන

දුෂ්කර විදු­හල් බිම
දරු­වන් විඳින දුක ම
අකු­රක් වී නිල්ගැබ
පායන තුරා දිනෙක
මට තව උන් රිද­වන
වේවැල් කෝටු කුමට?

කේ.පී.ඩබ්. ප්‍රියන්ත ජය­ලත්
 

රතු පලස යට

කළු තාර පලස මත
තැබූ නිරු­වත් දෙපා
රිදුම් දී...
වැටුණු උණු කඳුළු කැට
පැල්ලම්...
යනෙන රතු පලස යට
දනිමි ඇති බව අදත්...

බන්දු­සිරි ජය­ලත් රූප­සිංහ
 

කැකු­ලි­යන්ගේ ලොවින්

කළ­ලෙහි උපන්නත් ගෑවී නොසි­ට­ එහී
දුල­වත් වෙමින් ගුමු ගී සව­න­ත­ට ­ඇහී
රත්සර වුව­න­තින් වස්වා සතු­ටු­ වැහී
අපි හිසො­සවා සිටි­යෙමු පුෂ්ක­ර­ණි­ යෙහී

රුං රුං ගගා පෙම්බස් කිය­මි­න් ර­හට
භෘංගා­වලී රොද බැඳ සිටියත් අවට
සැල­මුතු පෙමක් නො දැනුණි නො පෙනු­ණි ­ ඇ­හැට
එබැ­වින් නො නැමු­ණෙමු මල් බම­රු­න් බ­හට

කිසි­වකු දිනක් පොකු­ණට බැස රුදු­ ලෙ­සිනී
මල්න­ටු­ව­ලින් අප වෙන් කර ගෙන ­ගො­සිනී
අප මිල කරන හඬ මුළු දවසෙ ම ඇ­සිණී
අපගේ කුමරි බඹ­සර එදින ම නැ­සිණී

රළු අත් දොවා නළ ජල­යෙන් වතු­ර­ මලේ
බල­හ­ත්කා­ර­යෙහි උහු අප පුබු­දු­ කළේ
අප මල­සු­නෙහි මාබල් මත අඬ­න­ වෙලේ
හෙළු­වහ සුසුම් කැකු­ලියො මල් වෙළෙඳ-පොළේ

මුකු­ලිත වුව ත් කෙලෙසා දැමු කැකු­ලු ­මල
ඇඬුවෝ කව­රහු ද? සෙව්වත් වෙළෙ­ඳ­ මිල
සැදැ­හැති සුපි­න්ව­තු­නට අප කිළි­ටි­ කළ
සාදු! සාදු! ලැබි­යන් ලොකු මොන­ර­ කොළ

තබ්බෝවේ වික්‍රම
 

තනි­වුණු පඹයා

දුප්පත්, කල්ගිය - ඇට­කටු වුණෙ­ මට
කැඩුණු කුඩා ලීයක් සහ “කොසු­ මිට”
අත්මේ­සුත්.... වැර­හැලි.. අප­හා­සෙ ට
තනි ‘කණු - පස’ සිට­වුණි පස් ගොඩ­ක ට

හැඳ­සිටි, කම්කරු ඇඳුම පර­ණ­ කොට
කලි­සම්, කමිස ද, කබා, ඉරු­ණු ­විට
කති­රය උසු­ලමි නැග, පොඩි­ ක­න්දට
“වැස්ස, එළිය, හිරු, හිම” වද දෙයි, මට

උදව් කර­න්නට, මගක් නොවූ­ විට
විසුලු ම'තොප්පිය.. පිදු­රෙ­න් පි­රු­ණට
“වන­පෙත සියො­තුනි නිව­ස­නු­ හි­ස­ පිට
ඇයි ද? පියා­සර කර­නු­යෙ­ එ­පි­ටට

ඉංග්‍රීසි ලේඛක ‘ජේම්ස් කර්කප්’ මහ­තා‍ෙග් ‘The lonely Scarecrow’ නම් පැදි­පෙළ ඇසු­රෙනි.

පරි­ව­ර්ත­නය කළේ - තරු­ෂිනි සඳූෂා ඕවි­ටි­ගල.
 

ගොඩක් පිං ඇති...

උය­න්ප­ල්ලාය මං
නෙක පලින් හා මලින් සපිරි
මේ විසල් උයනේ මාසෙ පඩි­යට
බලා කියා ගන්නා මල් පැළ...

ගේට්ටු­වෙන් එන­කොට නුඹලා
වැටෙන රුපි­ය­ල­කට දෙක­කට
ගෙදර උන්ගෙ බඩ පිරෙයි යන්ත­මට
මගෙ හිතෙ නොපි­රු­ණත් යහ­මට...

මහා විසාල ගස්යට මෙහි
ආදරේ ඇත නුඹ­ලාට පිටදී නැති
එහි සුව නැතත් මට හරි හැටි
උය­න­ටත් මටත් ගොඩක් පිං ඇති...

අසනි වැස්සට පිපෙන
දුක්ගිනි එක්කම හැලෙන
කඳුළු මලක් ඇත මෙහි රැඳුණ
දව­සට උය­නට කවු­රුත් නේන...

කේ.බී. ඒ. ගයාන් ඉන්දුල
 

ප්‍රේමය ද අඩ­ස­ඳකි...

නිකි­න්නට වෑ දියේ
පෑයූ අඩ සඳකි පෙම
දුරු­ත්තට හීතලේ
විසි­රිලා වෙන් ව යන
නෙතු පිනන සොඳුරු ඒ
දසුන හද සැන­සුව ද
කැළඹි කළ අඳුරු දිය
බිඳී යයි අඩ හඳ ම
සබඳ නුඹ නොදනී ද?
ප්‍රේමය ද ඒ විලස
පෑයූ අඬ සඳක් වග
දිනෙක අනි­යත උරුම...

තත්ස­රණි නිමර්ෂා කාරි­ය­ව­සම්
 

වැඩි­හිටි සවු­දම

ඉන්න හිටි­න්නට ගේදොර හැදු­වත්
වෙන අය එහි සිටි­තෙයි
වන්නම කර­ක­ව­මින් ගිය වේගෙට
යන්න බැරුව සිටි­තෙයි
පින්නට හේදුනු මලක් වගේ ගත
දැන් වැහැරී තිබෙ­තෙයි
ඔන්න කිය­නවා වැඩි­හිටි සවු­දම
නාකිත් තරි­කිට තෙයි!

සඳුන් අරටු වැනි දෙටු පුර­වැ­සි­යන්
කුල­දෙවි නම ලබ­තෙයි
ඔවුන් සුර­ක්සිත කරනා අය­හට
දෙවි­යොත් හිස නම­තෙයි
තුරන් කර­න්නට වැඩි­හිටි අත­වර
යෙදෙ­තොත් පින් පිරෙ­තෙයි
හිතන්න කවු­රුත් මට විත­රක් නොව
කාටත් ඔය­ටික වෙයි

ගල­ගම හී.ග. පිය­තිස්ස

 

නුදුරු අඳුර
 

කර්තෘ : ජනක ගොඩේ­වි­තාන
ප්‍රකා­ශ­න­ය : කර්තෘ ප්‍රකා­ශ­න­යකි

ආධු­නික කවි­යකු වුවද, ජනක ගොඩේ­වි­තාන සිය ප්‍රථම කාව්‍ය සංග්‍ර­හ­යෙන් පළ කර සිටින්නේ ආධු­නි­ක­ත්වය ඉක්ම­ව­මින් සිටිනා ප්‍රති­භා­වකි. සුලභ හා සාම්ප්‍ර­දා­යික වස්තූන්ට වුවද අපූර්ව ගුණ පිරි­න­ම­න්නට විටෙක ඔහුගේ පරි­ක­ල්ප­න­යට හැකිවේ. ‘සීගිරි ළදුනි’ යනු­වෙන් නම් කළ රච­නය නිද­සු­නකි.

රජුන් සෙව් අබි­මන
තොල්පෙති අතර සඟ­වන
සීගිරි ළඳුනි රන්වන
කියව අව­පැ­හැ­ගත්ත කාරණ
පිට­ර­ටින් එන කෘමි­කැල
හිතු­මතේ පැන­විත් වැට
දෙතොල් සිප නොගෙන ම
සපා කා යති පියො­වුර

කල­න්දක ජාතක පුවත වර්ත­මා­න­යට කැඳ­වන ජනක, මවු දරු සබ­ඳතා දුරස් කරන ලෝක­යත්, දරු­වන් රැක­ග­න්නට ලෝකය දරන උත්සා­හ­යත් කදි­මට එක්තැන් කොට දක්වන්නේ මෙලෙ­සිනි:

මවු අතින් රැගෙන දිය මතට හෙළන
පොඩි ලේන පැටව් හිතු­මතේ
මාරු­තය පැමිණ පලන සයුර මතින
තෙත ලෙහෙනා වලග හැම අතේ

නූතන කවිය පිළි­බඳ විචාර චින්තා­වක් පවා විටෙක ජන­කගේ කවි­යට වස්තු විෂය වේ. ‍

සඳ තරු පවා පණ­මට විකු­ණන රටක
වැඩි ලංසු­වට විකි­ණෙන කවි­යක දෙකක
සඳ මල් කඳුළු එල්ලා කොහෙදෝ කොණක
ග්ලිස­රින් එක්ක විකු­ණ­නවා කඩ­පි­ලක

කවි­යකු සම්ප්‍ර­දාය හදාළ යුතුය. එසේ හැදෑ­රිය යුත්තේ එහි මැ ඇලී ගැලී ඉන් යැපෙ­මින් ඉන්නට ම නොව එය ඉක්මවා යෑමට ය. ජනක එබඳු උත්සා­හ­යක යෙදෙ­න්නෙකි. සිරි රහල් හිමි­යන් කැල­ණි­යට යැවූ සන්දේශ හාරක සැළ­ලි­හි­ණියා අද කියන්නේ මෙබඳු බසකි:

තිත්ත ඇත්තට නො කැමති
රජ මැති­ඳුන්ට වික්මැති
පුර­ඟ­නන් ගැන රුවැති
ලියන කවි මට කම්නැති
යළිත් නොම එමි
මෙහි ම නව­තිමි.

අභි­නව ගුප්ත


කර්තෘට ලියන්න | මුද්‍රණය සඳහා

ප්‍රධාන පිටුව කතුවැකිය විශේෂාංග ශාස්ත්‍රීය ව්‍යාපාරික සිත් මල් යාය සම්පත රසඳුන අභාවයන්