කොස්ලන්දේ තව ප්‍රදේශ දෙකක නාය යාමේ ලකුණු

 
 

කොස්ලන්දේ විපත ගැන සිතමින්....

 
 

18 සංශෝධනයෙන් ජනාධිපතිතුමාට යළි තරග කිරීමේ බලය ලැ‍ෙබනවා

 
 

උන්හිටි තැන් අහිමි වූවන්ට නව නිවාස

 
 

මං පොරක් කියා කවදාවත් හිතන්නේ නෑ

 
 

මුල් පිටුව

 
 

ආණ්ඩු ඇති කරන්නත් නැති කරන්නත් පත්තරවලට පුළුවන්කමක් නැහැ

 
 

ම‍ගෙ නවකතාව කියවල දූවරු රියදුරන් එක්ක හාද වුණා කියල අම්මලා මට බැන්නා

 
 

BMW ගොල්ෆ් කප් ජයග්‍රාහකයන්ට ඕස්ට්‍රේලියාවේ ජගත් තරගාවලියට ඉඩ

 
 

තම ලෙයින් හැදුණු දරුවා තමාගේ නොවෙයි කී භූතයා

 
 

ටිකිරි හමුව

 

.


ටිකිරි හමුව

ඒ හිනා­වෙන්නේ අපට ද?

බන්ධන හද හදා නිද­හසේ සැරි­ස­රන
එක­සර ඉලෙ­ක්ට්‍රෝ­නය නුඹ...
ප්‍රති­ක්‍රියා කර­මින් මොළය සමඟ
විකුම් පායි හඳුනා ගන්නට නුඹ
තාක්ෂ­ණික කාචය තුළ...
කැතෝඩ කිරණ එල්ල වන විට හදට
පිටු අතර සැඟවී
තොම්සන් හා එක්ව රද­ර්ෆර්ඩ්
විය­රු­වෙන් හිනා­වෙන්නෙ අපට ද?
ගිල­ගත් අපේ ළමා වියට ද?
විභාග උසා­වියේ විත්ති­ක­රු­වන්
කිරීමේ සොම්න­සට ද?
සින්න­ක්ක­ර­යට ගත් නිද­හස
උගුලා දමන සොඳුරු මත­ක­යන්
අය­නී­ක­ර­ණය කර­න්නට කුමට ද,
මෙත­රම් අධි­කර පරි­ණා­මක
නිද­හසේ සර­ස­විය දුර ද තව...

සම­න්දිනී නවෝද්‍යා
11 ශ්‍රේණිය ‘සී’,
මහ­සෙන් ජාතික පාසල,
නික­වැ­ර­ටිය
 

දේශා­භි­මානී ගීත

දේශා­භි­මානී ගී යනු දේශය වර්ණනා කර­මින් දේශ­යට ආද­ර­ය­කින් හා භක්ති­යෙන් යුතුව ලියැ­වුණු ගීය. අප මවු­බිමේ ඇති ස්වාභා­වික සම්පත් ‘ඓති­හා­සික හා සොබා සිරිය මේ ගීව­ලින් වර්ණනා වෙද්දී අප සිතේ අප රට ගැන ඇල්මක් හා ආද­ර­යක් ඇතිවේ. වීර රණ­වි­රු­වන්, වෙහෙර විහාර, වැව්, දාගැබ්, රජ­ව­රුන් ආදී සිය­ලුම දේ දේශා­භි­මානී ගීව­ලින් කියැවේ.
“ලංකා ලංකා පෙම්බර ලංකා”, “සසර වසන තුරු”, “නන් සුරන්” වැනි ගී බොහො­ම­ය­කින් දේශ­යට තිබෙන ඇල්ම, අභි­මා­නය ප්‍රකාශ කරයි.

නුවන් දුමිදු රණ­සිංහ,
9 ශ්‍රේණිය,
ශාන්ත මයි­කල් විද්‍යා­ලය,
හෝමා­ගම.
 

වෘකයා හා ලේනා

දව­සක් ලේනෙක් අත්තෙන් අත්තට පනින කොට නිදා හිටපු වෘකයකුගේ ඇඟ උඩට කෙලින්ම වැටුණා. වෘකයා එක පාරට ගැස්සිලා ඌ අල්ල­ගෙන කන්න හැදුවා. ලේනා පින්සෙන්ඩු වෙන්න ගත්තා:
“අනේ මාව අත හැර­පන්.” වෘකයා එත­කොට කිව්වා:

හොඳා, මං උඹ අත හරි­න්නම්, ඒත් උඹ මට කිය­පන් මොකද මට හැම­දාම කාන්සි, ඒකට උඹලා ලේන්නු හැම තිස්සෙම බොහොම විනෝ­දෙන් ඉන්නේ කියලා විත­රක්.”
ලේනා මෙහෙම කිව්වා:

“ඉස්සෙල්ලා මට ගහට නගින්න දීපන්, මං ගහේ ඉඳන් කිය­න්නම්, නැත්නම් මං උඹට බයයි.”
වෘකයා ඌ නිද­හස් කළා, ලේනා ගහට නැගලා, ගහ උඩ ඉඳන් කිව්වා:
“උඹට කාන්සි, උඹ නපුරු හින්දා. නුඹේ හද­වත නපු­රු­ක­මෙන් පිච්චෙ­නවා. අපි විනෝ­ද­යෙන් ඉන්නේ මොකද අපි කරු­ණා­වන්ත යි, කාට­වත් නපු­රු­කම් කරන්නේ නැහැ.”
 

ශ්‍රේෂ්ඨ රුසි­යානු ලේඛක ලියෝ­තෝ­ල්ස්තෝයි උපන්නේ වැඩුණේ හා තම ජීවි­ත­යෙන් වැඩි කලක් ගත කළේ ගම්බද පරි­ස­ර­යක යාස්නයා පල්යානා පෙදෙ­සෙ­හිය. ඔහු ළම­යින්ට ඉතා ඇළුම් කළ අතර සිය ගමේ ළමා ළප­ටි­යන්ට බොහෝ කෙටි­කතා හා කත­න්දර ලිව්වේය.

ඔහු ළම­යින් සඳහා ලියූ තම කෙටි­කතා සහ කත­න්දර මුද්‍ර­ණය කළේ හෝඩිය හා රුසි­යානු කිය­වීම් පොත් නමැති පොත්ව­ලය.
ලොව විවිධ ජාතීන්ගේ ජීවි­ත­යෙන්, පැරැණි සාහි­ත්‍ය­යෙන් ගත් බොහෝ ඉති­හාස පුවත් හා මිථ්‍යා කතා තෝල්ස්තෝයි ඒවාට ඇතුළු කළේය. පුරාණ ග්‍රීක පඬි­ව­ර­යෙකු වූ ඊසොප්ගේ සරල හා කෙටි උපමා කතා ඔහුගේ සිත් ඇද ගත්තේය.

මෙය පළ­වෙන්නේ තෝල්ස්තෝ­යිගේ කූඹියා හා පරෙ­වියා නම් උපමා කතා එක­තු­වෙහි කතාවකි.
(සූරිය ප්‍රකා­ශ­න­ය­කින් උපුටා ගැනිණි.)

මා දුටු සීගි­රිය

කුරුලු ගීත­යයි ඈතින් ඇසෙන්නේ
පුෂ්ප සුග­න්ධය දැන් දැන් දැනෙන්නේ
සීත පවන මට සැන­සුම ගෙනෙන්නේ
සීගි­රි­යයි මේ ලොව අට­වන පුදු­ම­යනේ

බිතු­සි­තු­වමේ රූ සිරි­යයි මා දුටුවේ
සිංහ කටින් පඩි­පෙ­ළ­කුයි මා දැක්කේ
කාශ්‍යප රජුයි ඒ මාලිග තැනුවේ
අප රටේ උරු­මය සැමදා රැකුණේ

කේ. එම්. ඒ. එච්. කුමා­ර­සිංහ
7 ශ්‍රේණිය ‘ඩී’,
ඉබ්බා­ග­මුව මධ්‍ය විදුහල,
ඉබ්බා­ග­මුව
 

අපේ වැඩ අපිම කර ගනිමු

වැඩ යනු කාර්ය­යන් ය. අප කළ­යුතු කාර්ය­යන් බොහෝ ය. ඒවා‍ ­ත­නි­වම කර ගැනීම අපගේ යුතු­ක­මකි.

අධ්‍යා­ප­නය ලබන දරු­වන් වශ­යෙන් අපි අපගේ වැඩ කර ගත යුතුවේ. නමුත් දෘශ්‍යා­බා­ධිත හෝ මහලු අයට තම වැඩ කර ගැනීම අසීරු ය. ඒ අව­ස්ථා­වල ඔවු­නට උදවු කිරීම අපේ යුතු­ක­මකි.
සම­හරු තමාගේ වැඩ කර­ගැ­නී­මට දාස­යන් ළඟ තබා ගනිති. එය වැරැදි ක්‍රියා­වකි. අපේ වග­කීම් මෙන් ම අපේ කාර්ය­යන් ද අපි තනි­වම කර ගත යුතු ය. අපේ වැඩ අපිම කර ගනිමු. ඉන් අපේ ඉලක්ක සඵල වේ.

විහඟ සුල­ක්ෂණ,
7 ශ්‍රේණිය,
ගුරු­ගෙ­දර, සපු­ග­ස්කන්ද.
 

මා දුටු ගිරා පවුල

මාර ගසේ බෙණයේ ගිරා පවු­ලක් ජීවත් වෙති. ගිරා අම්මා ගිරා තාත්තා සහ පුංචි ගිරා පැටවු දෙදෙ­නෙක් එහි සිටිති. ගිරා මව සහ ගිරා පියා වනයේ ඈතට ගොස් ආහාර සොයා­ගෙන එති. කුරුලු පැටවු මව හා පියා එන තුරු බලා සිටිති. කුරුලු පැටවු සතු­ටින් කීචි... බීචි... ගාමින් ගිරා මව කෑම කවන තුරු, බලා සිටිති. තටු ගස­මින් කූඩුව තුළ දඟ­ලති. ඒ දැක මා සිතට දැනුණේ ප්‍රීති­යකි.

මෙත්මිණි පියුමි කුමා­ර­සිංහ,
2 ශ්‍රේණිය,
දිද්දෙ­නිය මහ විදු­හල,
දිද්දෙ­නිය.
 

මං හැම­දා­මත් මහ පාරේ!

හිරු නැ‍ඟෙන්නට පෙර,
දවසේ සුබ අසුබ දැන­ගෙන,
මා සොයා එන ඔබ,
ගනියි ලොත­රැයි
විස්සේ කොළ තබා මා අත
බිහි­වු­ණත් කෝටි­ප­ති­යන්,
දවස ගානේ හැම රැයේ­දිම,
සර­ද­මකි දෛවය,
පුරුදු පරි­දිම මා මහ පාරේ ය

අර­වින්දි සිරි­ව­ර්ධන
12 ශ්‍රේණිය ‘ඒ’,
කන්න­න්ගර මධ්‍ය විදුහල,
මතු­ගම
 

කුරුල්ලෝ

කුරුල්ලෝ අපේ යාළුවෝ ය. උදේ පාන්ද­රින් ම අවදි වෙලා ගීත ගය­නවා. ළමයි කුරු­ල්ලන්ට ආද­රෙයි. ගෙව­ල්ව­ලත් සුර­ත­ල­යට ඇති කර­නවා. කුරු­ල්ලන් ලෝකයේ ලස්සන වැඩි කර­නවා. කුරුල්ලෝ ගොවි­යන්ගේ ඉටු මිතුරෝ ය.

කුරුල්ලෝ නැති­දාට ලෝක­යම පාළු වෙනවා. එම නිසා කුරු­ල්ලන් රැක ගැනීම අපේ යුතු­ක­මකි.

යූ. ලිතුම් දම්කෙත්,
2 ශ්‍රේණිය ‘සී’,
එන්සෙෆ් බෞද්ධ විද්‍යා­ලය,
මුල්ලේ­රි­යාව
 

දක්ෂ දරුවෝ

“සම­නල සිහින” කාව්‍ය සංග්‍ර­හය

වැලි­ගම සිද්ධාර්ථ විද්‍යා­ලයේ අට­වැනි ශ්‍රේණියේ ඉගෙ­නුම ලබන ඩබ්ලිව්. ජේ. පසන් චාමි­කර සිසුවා විසින් රචනා කරන ලද “සම­නල සිහි­නය” කාව්‍ය සංග්‍ර­හය පසු­ගිය දා විද්‍යා­ල­යීය ප්‍රධාන ශාලා­වේදී, ප්‍රවීණ ගේය පද රචක රත්න ශ්‍රී විජේ­සිංහ මහ­තාගේ ප්‍රධා­න­ත්ව­යෙන් පව­ත්වන ලද උත්ස­ව­යේදී එළි­දැ­ක්විණ.

කුඩා කල සිටම කාව්‍ය නිර්මා­ණ­යට දස්කම් දක්වන පසන් සිසුවා කාල­යක සිටම ටිකිරි හමු­වට කාව්‍ය නිර්මාණ ඉදි­රි­පත් කර­න්නෙකි. ඉංග්‍රිසි භාෂා­වට දස්කම් දක්වන ඔහු ගායනා තර­ග­ව­ලට ද ඉදිරි­පත්ව දස්කම් දක්වා ඇත්තේය.

පැර­කුම් සමු­දුර

පැර­කුම් නිරි­ඳුන්
පෙර කළ ඇති පින්
රට දැය වෙත දුන්
මහ වැව පැර­කුම්
රන්වන් කර­ලින්
බර වූ ගොය­මින්
කෙත් සරු කර­මින්
දිය­වර ලැබ දුන්
සරු කර­මින් රට
යහ­මින් හැම විට
සිරි­ලක් දෙර­ණට
කැඳ­වයි සිරි­කත
ගත සිත නළවා
තුරු­පත් සොළවා
වැව් දිය­කඳ හා
රහ­සක් මුමුණා
පුල­තිසි පුරයේ
සමු­දුරු ඉවුරේ
හමනා නල­වැල්
සුව සෙත් සපිරේ
සමු­දුරු පැරදු
මහ වැව් තැනවූ
පැර­කුම් නිරිඳු
සිහි­වෙයි දැනුදු

ඩබ්ලිව්. ජේ. පී. චාමි­කර
8 ශ්‍රේණිය ‘ඊ’,
සිද්ධාර්ථ බාලක විද්‍යා­ලය,
වැලි­ගම, මාතර


 


කර්තෘට ලියන්න | මුද්‍රණය සඳහා

ප්‍රධාන පිටුව කතුවැකිය විශේෂාංග ශාස්ත්‍රීය ව්‍යාපාරික සිත් මල් යාය සම්පත රසඳුන අභාවයන්