පිළිම නෙළා නැති විරුවන් කොතෙකුත් සිටිනවා

 

 


 

මහාචාර්ය නිමල් ද සිල්වා

මොරටුව විශ්වවිද්‍යාලයීය වාස්තු විද්‍යා පීඨයේ ජ්‍යෙෂ්ඨ මහාචාර්යවරයකු නාගරික සංවර්ධන අධිකාරියේ හිටපු සභාපතිවරයකු හා පශ්චාත් උපාධි ආයතනයේ හිටපු අධ්‍යක්ෂකවරයකු වූ මහාචාර්ය නිමල් ද සිල්වා මධ්‍යම සංස්කෘතික අරමුදලේ වර්තමාන අධ්‍යක්ෂ ජනරාල්වරයා ය.ඉතිහාසය සහ පුරාවිද්‍යාත්මක කාලීන තොරතුරු පිළිබඳ ව මෙවර පුන්කලසට මහාචාර්ය නිමල් ද සිල්වා සමඟ කළ සංලාපයකි මේ.

විස්තර »

රූපාන්තරය

 

සිරිතුංග තම බිරිය ව නින්දිත සහ තුච්ඡ ලෙස මරා දැමිය යුතු යැයි අවසන් වශයෙන් තීරණය කළේ ය.

මැදියම් රාති‍්‍රයට ළංවෙමින් පැවැති අවට තිබුණේ මිනීමැරුමකට උචිත පරිසරයකි. රාති‍්‍රය මූසල ගන අඳුරෙන් යුක්ත විය. හිරිකිත වැහි පොදයක් අඳුරේ වැටුණි. දුරින් අලුතෙන් ඉදිවන ගෙවල් අතරින් ගලාගිය සුළඟේ තිබුණේ රාති‍්‍රයේ නැවුම් බවක් නොව අමුකොළ ගඳක් සමඟ පහළ පුරන් කුඹුරු යායෙන් නැගි පිළී ගඳකි. එසේම ඒකතානමය විපරීත ප‍්‍රකම්පිත බවකි.

විස්තර »

පුන්කලස සරසන ඉතිරි සංවාද  
»
»
»
»
»
»
»

 බෝසත් කථා පෙළ නැවත කියවමු

 

කුණාල ජාතකය - 02

පසුගිය සතියේ කුණාල ජාතකයේ එක් අතුරු කථාවක් ගෙන මනුෂ්‍ය චින්තනයේ ගූූඪ සිතිවිලි හඳුනා ගන්නට මග පෙන්වූයෙමි.

එහි දෙවැනි කොටසක් ද ඉදිරිපත් කරන්න මෙහි දී කි‍්‍රයා කරනුයේ පාඨකයනට එහි ඇතුළත් දීර්ඝ කරුණු ඔස්සේ බොහෝ දැනුමක් සම්පාදනය කළ හැකි බැවිනි.

අංගුත්තර නිකායෙහි එන ඉත්ථිබන්ධ පුරිස බන්ධන සූත‍්‍රවල ඇතුළත් ධර්ම කරුණක් මුල් කර ගනිමින් කුණාල ජාතකය ඉදිරියට ගෙන යන්නට කල්පනා කරමි.

 විස්තර »

බොරලැස්ගමුවේ කවි මල

 

හිටපු සිළුමිණ කතු විමලසිරි පෙරේරා පිළිබඳ සටහනක්

සිළුමිණ’, ‘සරසවිය’, හා ‘නවයුගය’ පුවත්පත්වල ප‍්‍රධාන කතුවරයා ලෙසින් කටයුතු කළ බොරලැස්ගමුවේ විමලසිරි පෙරේරා සූරීන් අප අතරින් සමුගෙන පසුගිය ජූනි 27 වැනිදාට වසර 19 ක් සපිරුණි. මේ ලිපිය ඒ නිමිත්තෙනි.

කොළඹ යුගයේ ප‍්‍රකට කිවි බොරලැස්ගමුවේ ජී.එම්. පෙරේරා කිවිඳුන්ගේ ජ්‍යෙෂ්ඨ පුත් රුවන වී 1926 පෙබරවාරි 3 වැනි දින මෙලොව එළිය දුටු විමලසිරි තම පියාගේ සෙවණෙහි ඇති දැඩි වෙමින් තම මූලික අධ්‍යාපනය ගමේ පාසලෙන් හදාරා, වැඩිදුර අධ්‍යාපනය සඳහා කෝට්ටේ ආනන්ද ශාස්ත‍්‍රාලයට ඇතුළත් විය.

විස්තර »

ජෝ කෘතහස්ත රංගන ශිල්පියකු වශයෙන්
මතු කරන තුංමංහන්දිය

 

නවකතා ඇසුරු කර ගනිමින්, පාදක කර ගනිමින් සිනමාපට නිර්මාණය කිරීමට ඇත්තේ දීර්ඝ ඉතිහාසයකි.

එසේ වුවද නවකතාකරුවකු ම සිය නවකතාවක් සිනමාවට නඟන්නට උත්සුක වූ අවස්ථා දුර්ලභ ය. නවකතාව හා සිනමාව එකිනෙකට බොහෝ සෙයින් වෙනස් ප‍්‍රකාශන කාර්යයක් ය යන්නද මෙහිලා අමතක නොකළ යුත්තකි.

ලාංකික සිනමාව විෂයයෙහි ද නවකතාකරුවකු සිය නවකතාවක් සිනමාවට නැඟීම සඳහා දැරූ ප‍්‍රයත්න හඳුනාගත හැක්කේ අවස්ථා දෙක තුනකදී පමණි.

 විස්තර »

ජර්මනියේ උපන් ආසියාතික දාර්ශනිකයා තෝමස් මාන්

 

හර්මන් හෙසේ “සිද්ධාර්ථ” කෘතිය මඟින් ලෝක ප‍්‍රසිද්ධියට පත්විය.

ජර්මනිය එකළු කළ සුවිශිෂ්ට රචකයකු ලෙස හෙතෙම පාඨකයන්ගේ නොමඳ අවධානය දිනාගත්තේය.

තෝමස් මාන් ද ජර්මනියට ආලෝකයක් බඳු ගත්කතුවරයෙකි. ඔහුගේ රචනා ශෛලිය ප‍්‍රභාසම්පන්නය.

ජීවයෙන් පිරි ඔහුග් රචනා මාධූර්යය පාඨකයන්ගේ නෙත් සිත් පැහැරගෙන ඇත.

 විස්තර »